مسیر انحرافی. 3=2+2، قسمت دوم: واقعیات افزایش حقوق سال90

برداشت دوم

یکی از شگردهای آقای قلی‏‎ها و هیأت همراه وی، ارائه اطلاعات خلاف واقع به منظور جلب نظر موافق و مساعد اطرافیان، کارکنان و ناظران؛ با هدف ایجاد مقبولیت و محبوبیت کاذب بوده است. ما به وضوح تأثیرپذیری بسیاری از اطرافیانمان را از این ترفند تیم مدیریتی سابق شرکت، هر روزه مشاهده می‏‎کنیم. برای نمونه تعداد زیادی از خوانندگان وبلاگ با ارسال کامنت‏‎های متعددی مطالب ما را غیرمنصفانه، آقای قلی‏ها را به عنوان مدیری شایسته که اقدامات مؤثری برای بهبود وضع معیشت کارکنان انجام داده است معرفی می‏‎کنند. ایشان نمونه شفّاف، اثربخش و غیرقابل انکار این مدیرِ جوان را افزایش حقوقِ چشم‏‎گیر در سال 90 بیان می‏‎کنند و همین اقدام را به تنهایی برای غیرمنصفانه بودن مطالب ما کافی می‏‎دانند. با توجه به اینکه انتساب افزایش حقوق سال 90 شرکت بهره‎‏برداری به آقای قلی‎‏ها از اساس غیرواقع و کذب محض است، لازم دانستیم مطالبی را جهت تنویر افکار خوانندگان وبلاگ و در پاسخ به کامنت‏‎های متعدد ارائه نماییم.

  • تهیه، تدوین، تصویب و اجرای طرح طبقه‏‎بندی مشاغل، فرایندی طولانی و زمان‎‏بر است که اجرایِ کامل آن مستلزم صرف حداقل دو سال زمان است. برای نمونه فرایند تهیه و تدوین اولین طرح طبقه‏‎بندی مشاغل در مترو از سال 79 آغاز و فرایند اجرای نهایی آن تا سال 81 به طول انجامید.
  • بازنگری و اصلاح طرح طبقه‎‏بندی مشاغل شرکت، سال 88 در دستورکار شرکت بهره‏‎برداری متروی تهران قرار گرفت. بر همین اساس این تصمیم طی نامه‎‏ی شماره 77/23/88 به ‏تاریخ 1/9/88 به اداره‌کل نظارت بر نظام‌های جبران خدمت وزارت‌کار ارسال گردید. آن اداره کل نیز طی نامه‎‏ی شماره 99461 به‏ تاریخ 7/10/88 موافقت رسمی خود را جهت بازنگری طرح، منطبق بر مشخصات ارسالی و درصد افزایش بودجه طرح  از سوی شرکت اعلام نمود. پس از آن فرایند بازنگری و اصلاح طرح توسط مشاور مورد تایید آن وزارتخانه آغاز و تا اواخر سال 89 به طول انجامید. پس از تکمیل طرح، کل مستندات برای تصویب به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ارسال گردید. آن اداره کل نیز در تاریخ 28/3/90 طرح طبقه‏‎بندی شرکت را تصویب و برای اجرا ابلاغ نمود. پس از آن با تطبیق کلیه کارکنان با این طرح، افزایش‏‎های ناشی از اجرای طرح نیز بر اساس مصوبات سال 88 از تاریخ 1/1/90 به کارکنان پرداخت گردید. تطبیق مذکور از تاریخ تیر تا آبان 90 زمان صرف نمود و در حقوق آبان 90 اعمال گردید.

حال دوستانی که این افزایش‏‎ها را به عنوان نتیجه تصمیم و اقدام آقای قلی‎‏ها ترویج نمودند، بفرمایند افزایشی که صورتجلسه‏‎ی آن سال 88 تایید، مصوبه‎‏ی نهایی آن در سال 89 به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و نهایتاً اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران آن را در تاریخ 28/3/90 تصویب و برای اجرا به شرکت ابلاغ نمود چه ارتباطی با آقای قلی‏‎ها که از تاریخ 1/4/90 به عنوان مدیرعامل شرکت منصوب گردید، دارد؟ پیشنهاد می‏‎کنیم این دوستان مستندات طرح را جهت تنویر افکار دیگران در منظر و مرئای ایشان قرار دهند تا سیه‎روی شود هر که در او غش باشد. البته با توجه به اینکه این اقدام بزرگ و اثربخش از همان ابتدا به دروغ به نام آقای قلی‏‎ها و تیم مدیریتی وی ثبت گردیده بود - برای نمونه اطلاعیه شماره 2030242 -، اینجانب شرح ماوقع فوق‏الذکر را در تاریخ 30/8/90 طی نامه‏‎ی شماره 2041918 به اطلاع عموم کارکنان رساندم .

با مستندات غیرقابل خدشه‎‏ی فوق‎‏الذکر تکلیف افزایش حقوق سال 90 مشخص است. حال دوستان  مصادیق دیگر اقدامات مؤثر آقای قلی‏‎ها را برای بهبود وضع معیشت کارکنان شرکت بیان نمایند!

/ 11 نظر / 17 بازدید
نمایش نظرات قبلی

بابا خیلی بهمون حال داده نمونه اون 100 هزارتومنی که پارسال میلاد امام هادی داد. حالا پول بیمه رو نداد و بیمه تکمیلی پیشکش بیمه تامین اجتماعی هم نداریم فدای سرش [خنده]

علی حسن + سرنوشت محتوم واگن سازی

برادر عزیزم چندی قبل یکی از خوانندگان کامنت گذاشته بود که قلی ها تقصیری نداره و مقصر کسانی هستند که مدیران رو نه براساس شایستگی علمی و تجربه ، بلکه براساس بده بستان سیاسی انتخاب می کنند من با این نظر موافقم و این رو هم پیش بینی می کنم که هم به لحاظ مدیریتی و هم ساختاری وفنی شرکت واگن سازی سرنوشتی بهتر از بهره برداری مترو نخواهد داشت و باید به شهردار برای این همه فراست و کیاست و مدیریت در انتخاب مجموعه اش تبریک گفت واقعاً متاسفم....

ورشکستگی و ویرانی آینده سازمان بدون برنامه

خدا به شرکت واگن سرانجام خیر بده از همین حالا می شه پیش بینی کرد چه اتفاقاتی قراره بیفته حتماً مدیران به صورت اتوبوسی منصوب می شن استخدام ها نه براساس توان علمی و فنی بلکه براساس امضاء و.... است و نه ضوابط استخدامی ، نورچشمی ها دوباره قرب و منزلت پیدا می کنند و هزار اتفاق دیگیه ای که تو شرکت مترو افتاد .... بیچاره صنعت ما و واقعاً نمی شه تو این شرایط انتظار رقابت با شرکت های ژاپنی وغربی رو داشت به نظرم عامل موفقیت شرکت های ژاپنی مدیریت قوی است ولی در کشور ما چطور ؟ آقای قالیباف جواب خدا رو می تونید بدید؟ آیا اگه در برابر شهداء وبرادر شهیدتون قرار بگیرید می توانید از عملکردتون دفاع کنید؟ این انتصاب شما چه معنایی داره ؟ مگه کارنامه و رزومه ایشون رو ندید؟ چطور اعتماد کردید و یکبار دیگه سکان هدایت یک بخش فنی رو به ایشون دادید؟ واقعاً که خوب دین خودتون رو به انقلاب اداء کردید.... علی حسن

مهران

برادر رجبی ببخشید در برابر این موارد چرا نهادهای نظارتی هیچ عکس العملی نشون نمی دند؟

کارشناس امورمالی

شما اطلاع ندارین اما من اقدامات موثر آقای قلیها را در بهبود وضع معیشت ما کارکنان مترو براتون لیست می کنم: 1: نداشتن بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی 2: واریز نشدن کسورات حقوق برای حسابهای صندوق ذخیره و تعاون و وام مسکن و بدهی چندین میلیاردی به اونها 3: پرداخت نکردن حق بیمه کسر شده از حقوق ما به تامین اجتماعی و بدهی 40 میلیارد تومانی به آن 4: قبلا سالی دو بار کارانه می گرفتیم که توی دو سال قبل اصلا نگرفتیم 5: طلبهامون از بیمه ایران و بیمه میهن 6: کنسل شدن هتلها و سفرها 7: بدهیهای کلان شرکت 8. ... 9 .... ........................................

باسلام من کارمند شرکت مترو نیستم .یه سوال از شما دارم اونم اینکه شرکت شما نهاد نظارتی نداره شما اینجوری اسناد و اطلاعات شرکتتون او به راحتی افشاء میکنید؟

محسن

اين ديگه خيلي بي انصافيه ، ظاهرا تو هم رفتي تو دارودسته فرهنگ. خوب ميدوني كه چند بار اجراي اصلاحيه را به بهانه پول نداشتن عقب انداختن . اگر قليها مديرعامل نميشد تا حالا هم اونو أجرا نميكردن، تازه خود بچه هاي اداري ميگفتن وقتي تو هيأت مديره از قليها جواب سؤال ميكردن كه چرا حقوقهارو زياد كردي ربيعي كلا منكر طرح و اصلاحيه و ... همه چي شده . قبلا هم گفتم از وقتي اين دروغاتو ديدم فهميدم از سر دلسوزي اينكارارو نمي كني . بعدا گندش درمياد از كجا حمايت ميشي. راستي مطميني خودت بعضي كامنتارو نمي نويسي؟ كلمه هاش شبيه حرفاي خودته ها!!!

کیوان

این پیغام هم میدم برای خودت فکر نکنم روی سایت ببری . آقا مگه هدفمندی یارانه ها برای زمان خاتمی مصوب نشد چرا ریس جمهور بعدی اجرا کرد . این آقا که به ربیعی می بندی از زیر اجراش در رفت . بعدشم انگاری خیلی فشار بهت اومده که انقدر بچه بسیجی استخدام شده اگر از این همه حتی 50 تاشم خوب باشن باقیات و صالحات برای مهندس قلی هاست . سوپرمن

امور ایستگاهها

در پاسخ به کیوان،آقای عزیز شما فکر می کنید در سنوات قبل بچه های بسیجی جذب نمی شدند؟فرزندان معظم شهدا وخانواده های ایشان چذب نمی شدند؟هیات مذهبی نداشتیم؟مجالس روضه و دعا و توسل نداشتیم؟ چرا همه چی منظم در جای خودش بود هیات با رضایت و کمک بانیان می چرخید نه پول بیت المال،عزاداری و روضه برقرار بود اما شاید هم نواقصی بود.کسی نیامده در اینجا شما وامثال شما رو قانع کند اما بدانید یسیجی بودن فقط افتخار شما نیست افتخیار برای همه است اما یک نکته بدان شما که بدون ضابطه و با امضا جذب شدی وبه زعم خودتان چون بسیجی بودین حاج علی جذبتون کرد اما یادت باشد پا روی خون شهدایی گذاشتی که برای حفظ این مرزوبوم ،قانون و دینمان از خود گذشتند و شاید فرزند ایشان و خانواده شان در انتظار فرصت استخدام بود و شما آنرا از ایشان گرفتی ،شما اگر بسیجی واقعی هستی باید تمام قد فرمایشات حضرت آقا رو مو به مو اجرا کنی و اگر سکوت کنی خیانت به اسلام قران شهیدان وامام شهیدان کردی برادرم حالا متوجه صورت مساله شدی مشکل یزرگ شما و امثال شما اینه که فقط خودتون رو مسلمون و مذهبی میدونید وبقیه رو منکر میشین و این صحیح نیست شما حق الناس بگردن دارین،بازم بگم؟

امیرحسین

سلام علیکم و خسته نباشید خدمت برادر رجبی و همکاران خوبم ضمن تصدیق و تایید فرمایش برادر علی حسن ؛ ابتدا خودم سپس جناب آقای قالیباف و برادر جوانم جناب قلی ها رو به رعایت تقوای الهی و پرهیز از رفتار سیاسی و سیاست زدگی در اداره امور سازمان توصیه می کنم رعایت عدالت و احترام به قوانین ضامن بقای حکومت و عامل تحکیم وحدت بین مردم و مسئولینه اگه چنانچه این برادر بزرگوار واقعاً احساس می کنند که تخصص مدیریت یه واحد صنعتی رو ندارند کناره گیری کنند که این به صلاح دنیا و آخرت خودشونه و خدمت شما برادر رجبی بایستی عرض کنم هر چند حق گفتن و امر به معروف و نهی از منکر هزینه هایی هم داره ولی خوشحالم که شما برادر گرامی و سایر دوستان این فریضه الهی رو از یاد نبردید از خدا می خوام که ظهور منجی و حجتش رو تسریع بفرمایند زیرا که تنها با حضور این بزرگوار عدالت حقیقی در سراسر عالم گسترده می شه به امید روزی که یه بار دیگه شاهد بازگشت روزهای پرشکوه برای شرکت مترو باشیم یا حق کوچیک شما امیر حسین