جناب آقای تشکری، از شما انتظار نداشتیم

آقای تشکری ضمن دفاع از حجم وسیع استخدام‏های صورت گرفته توسط آقای قلی‏ها که به صورت کاملاً غیر قانونی و با زیر پا گذاشته شدن قوانین، مقررات، اصول و ضوابط گزینش و سنجشِ تخصص و مهارت و بدون در نظر گرفتن نیازهای تخصصی و فنی شرکت صورت پذیرفت، این استخدام‏ها را متناسب با نیاز شرکت، متأثر از چند برابر شدن ایستگاه‏ها، خطوط و مسافران اعلام نمود. و موارد دیگر که ما در این مجال به آن ورود پیدا نمی‏کنیم.

در عناوین مختلف بصیر، مستند در خصوص استخدام سخن گفتیم و آگاهان به بحث کاملا بر آن واقفند، لکن با توجه به شبهه ایجاد شده و تایید مطلق خطا و تخلف صورت پذیرفته توسط مدیریت سابق و انعکاس بزرگترین خطای مدیریتی به عنوان نشان و نماد موفقیت؛ به منظور تنویر افکار عمومی و مستتر نشدن حجم وسیع تخلفات و بعضاً جرائم صورت پذیرفته توسط آقای قلی‏ها و تیم همراهش از نگاه آیندگان، بر خود فرض دانستیم این شبهه را به صورت مستند و متقن رد نماییم که اگر دیگران نیز در گذشته با آقای قلی‏ها پس از مدیریت ناموفق وی در مناصب قبلی این رفتار را می‏نمودند شاید نوبت به شرکت بهره‏برداری و این حال و روز آن نمی‏رسید.

اما در خصوص استدلال آقای تشکری در دفاع از اقدامات آقای قلی‏ها:

  • تعداد کل ایستگاه‏های خط  یک 29 ایستگاه است که تنها ایستگاه‏های تجریش و کهریزک در زمان آقای قلی‏ها افتتاح شد.
  • تعداد کل ایستگاه‏های خط دو 22 ایستگاه است که همه این ایستگاه‏های قبل از دوره مدیریت آقای قلی‏ها افتتاح شده بود.
  • تعداد کل ایستگاه‏های خط چهار 18 ایستگاه است که ایستگاه‏های ارم سبز، آزادی،  استاد معین، حبیب‏الله، پیروزی و نیروی هوایی  در زمان آقای قلی‏ها افتتاح شد.
  • تعداد کل ایستگاه‏های خط پنج 11 ایستگاه است که همه این ایستگاه‏های قبل از دوره مدیریت آقای قلی‏ها افتتاح شده بود.
  • دو سکوی ایستگاه شهید بهشتی و ولی عصر(عج) در خط 3.

در واقع از مجموع 82 ایستگاه فعال موجود، تنها 8 ایستگاه در دوره مدیریت آقای قلی‏ها افتتاح شد است. یعنی با ارفاق، 10 درصد کل ایستگاه‏ها.

و  بر اساس یک تناسب علمی، عقلایی و مدیریتی در برابر 3500 نیروی رسمی و حدود 1000 نیروی پیمانی شاغل در شرکت بهره‏برداری، تنها نیاز به 450 نیروی جدید بود. حال بماند که مدیریت قبل از قلی‏ها بخش اعظمی از همان 450 نفر را به منظور طی مراحل آموزشی، استخدام نموده بود که آنها نیز جزیی از همان 3500 نفر بودند(البته به صورت کاملا قانونی، با آگهی رسمی استخدام در روزنامه‏های رسمی کشور، برگزاری آزمون استخدامی، مصاحبه علمی و گزینش، نه به روش نادر و عجیب آقای قلی‏ها!!!)

حال شما قضاوت فرمایید که آیا افزایش 10 درصدی ایستگاه‏ها یعنی سه برابر ( 10 درصد = 300 درصد)!؟

  • تعداد کل قطارهای فعال در خط یک 29 قطار است که در دوره قبل از آقای قلی‏ها نیز همین تعداد بوده و افزایشی نداشته است.
  • تعداد کل قطارهای فعال در خط دو 27 قطار است که در دوره قبل از آقای قلی‏ها نیز همین تعداد بوده و افزایشی نداشته است.
  • تعداد کل قطارهای فعال در خط چهار 15 قطار است که در دوره قبل از آقای قلی‏ها 12 قطار بوده و تنها 3 قطار اضافه شده است.
  • تعداد کل قطارهای فعال در خط پنج 15 قطار است که در دوره قبل از آقای قلی‏ها 13 قطار بوده و تنها 2 قطار اضافه شده است.
  • و تعدا قطارهای دو ایستگاهه‏ی خط سه! تنها و تنها یک قطار است.

در واقع از مجموع 87 قطار فعال در طول روز، تنها 6 قطار در دوره مدیریت آقای قلی‏ها به ظرفیت حمل و نقل روزانه مترو اضافه شده است.

حال شما قضاوت فرمایید که آیا افزایش کمتر از 7 درصدی قطار‏ها یعنی سه برابر ( 7 درصد = 300 درصد)!؟

حال بماند سایر آمارهای تطبیقی که به منظور پرهیز از اطاله کلام از آن صرف نظر نمودیم.

النهایه اینکه اگر آقای قلی‏ها مدیر موفقی بوده است پس چرا وضع شرکت این است که شاهدیم؟ همان وضعی که در عناوین مختلف مطالب بصیر مستند بیان شده است.

و مهم‏تر از همه چرا با این تعریف و تمجید غیرمنطبق بر واقع ناخواسته حجم وسیع تخلفات و رفتارهای غیرقانونی آقای قلی‏ها و تیم همراه وی را مستتر نمودید؟

ویژه‏خواری‏های از بیت‏المال، بذل و بخشش‏های کلان از بیت‏المال، تصمیمات بی‏شمارِ غیرقانونی که موجبات تضییع و خسارات کلانی به بیت‏المال را فراهم آورده است و موارد بسیاری دیگر که مصادیق اندکی از آن در بصیر آمده است چه تناسبی با آن راه و مسیر نورانی مورد ادعای شما دارد؟

از همه تأسف‏بارتر و تأثربرانگیزتر اینکه عده زیادی از اطرافیان ایشان، تمسّک و تظاهرِ به دین و نظام و هیأتی بودن را برای خود فرصت و مجوزی برای بهره‏مندی بیشتر از بیت‏المال دانسته، خود را معاف از اعمال قوانین و مقررات دانسته‏اند!

حیف ‏و میل‏های گسترده اموال عمومی، حقوق و مزایای غیرقانونی، وام‏ها، تسهیلات و علی‏الحساب‏های کلان و ... همه و همه بر خلاف ضوابط و مقررات، صرف تظاهر به ...

به نظر بصیر تالی‏فاسدِ این تمجید و تایید اقدامات مدیریت قبلی دامن‏گیر مدیریت جدید خواهد شد؛ چرا که بروز، نمود و  پدیدار شدن حتمی و اجتناب‏ناپذیرِ آثار تدریجیِ این اقدامات در آتی به جای آنکه به نام مسبّب این اقدامات، یعنی آقای قلی‏ها نوشته شود به نام مدیریت جدید نوشته خواهد شد. مدیریتی که به نظر بسیاری از آگاهان باید بسیار ایثار نماید تا به ترمیم ویرانه‏ها بپردازد.

/ 21 نظر / 11 بازدید
نمایش نظرات قبلی
سبز

کامران عزیز ضمن سلام باید بگم نقل قولت و قولت عالی بود

شایان

آقای رجبی خیلی ها در تمام سطوح رفتند و آنقدر مظلومانه رفتند که بعضاً دیده هم نشدند کاش روزی همه خوبان دوباره همسفر ما شوند بامید بازگشت خوبان در تمام سطوح از کارشناسی و پایین تر تا مدیریت و معاونت . خدایی حلال خور های واقعی نون شبه دار نخوردند .....هرکسم برداشتند بدتر گذاشتند

سیاوش

http://kheybaronline.ir/fa/news/14319

سیاوش

مصطفی عزیز، امروز فرصتی شد که سری به اتاق مشاورین در طبقه ششم (بقول بزرگواری بایگانی راکد دو ساله) زدم. اگر بپذیریم که مهمترین سرمایه های یک شرکت، نیروی انسانی است، پی می بریم که آقای قلی ها نه تنها در حق مترو بلکه در حق کل مملکت خیانت کرده است. حال یا خود مستقیم دستور برکناری داد و یا دسیسه های افراد متملق و بی هنر سبب چنین بی تدبیریی شد. در مقام قیاس فاصله برخی از مدیران برکنار شده با مدیران جدید از زمین تا ثریاست. یادم نمیره وقتی پای درد دل گروهی از همکاران حوزه یکی از مدیریتهای معاونت منابع انسانی نشسته بودم فهمیدم بواسطه عملکرد آقایان سطح انتظاراتشان تا حدی پایین آمده که فقط از مدیر جدیدشان عقلانیت می خواستند نه چیز دیگری ولی "زهی خیال باطل" راستی چند تا از آقایان مدیران تا این لحظه برای اینکه دست آقای نایبی را باز بگزارند استعفا کرده اند؟

یاسین

سخنی با آقای قلی هار(عاریه گرفته از یکی از دوستان) مهندس من راسیتش آمار گرفتم در طول تاریخ معاصر و البته بعد از انقلاب صنعتی در اواخر قرن نوزدهم تا به امروز هیچ مدیری نتونسته بود که در عرض یک سال 8500 نفر توی یه شرکت اونم خدماتی استخدام کنه ... چه تو اروپا ... امریکا ... اسیای جنوب شرقی ... همه جا ... از این نظر خداییش همینجوری نذارین از شرکت برین ... یه دوره کلاسهای آموزش استخدام نیرو واسه مدیران شرکتایی مثل جنرال موتورز . تویوتا . مرسدس بنز . سامسونگ . بریتیش پترولیوم برگزار کنین .... بلکه بحران اقتصادی و اشتغال در جامعه بین الملل هر چه زودتر پایان یابد و همگی با هم دیگه دسته جمعی بریم بهشت ... لطفش به دسته جمعی بودنشه ...

با سلام استاد تشکری که از استخدامهای با رابطه و بدون طی مراحل قانونی حمایت کردن مرحمت بفرمایند بودجه مورد نیاز این دوستان را پرداخت کنند تا شرکت نیاز نباشد از کسورات سایر همکاران حقوق انها را پرداخت کند.کسورات فیشها مانند بیمه ،بیمه عمر،بیمه تکمیلی،صندوق ذخیره شهرداری... به که صرف پرداخت افراد جدید الاستخدام می شود.

محمدي

شما حقوق خوندي و نميتوني با آمار بازي كني هيچي هم سر در نمياري از آمار فقط يه چيز بگم كه شما هم بفهمي مديران قبلي در 20 سال گذشته 82 ايستگاه افتتاح كردن آقاي قلي ها در 2 سال گذشته 8 تا آقايان مديران در 20 سال گذشته87 تا قطار آوردن الان با اين تحريمها آقاي قلي ها در 2 سال گذشته 6 تا به اين ميگن آمار وزني يعني در هر سال چند تا؟؟؟!!! افتاد!!!؟؟؟ حالا اگه ولايي هستي و راستگو اين پيام رو تاييد كن... ميخوام يه كم وجدانت رو هم بيدار كنم ببينم ديگه...

اقاي محمدي مديران قبلي قابل احترم هستن بمانند مهندس ابراهيمي ، مهندس هاشمي كه درساخت مترو منظور همان تونل هاست شمادر امارت يادت رفته با همكاري پرسنل شريف زحمت كشيدن والان نتيجه اش را ميبينيم اگر تونلي در كارنبود قطاري هم در كارنبود

مهم نیست

يارو نشسته بوده پشت بنز آخرين سيستم، داشته صد و هشتاد تا توي اتوبان ميرفته، يهو ميبينه يك موتور گازی ازش جلو زد! خيلی شاكی ميشه، پا رو ميگذاره رو گاز، با سرعت دويست از بغل موتوره رد ميشه. يك مدت واسه خودش خوش و خرم ميره، يهو ميبينه موتور گازيه غيييييژ ازش جلو زد! ديگه پاك قاط ميزنه، پا رو تا ته ميگذاره رو گاز، با دويست و چهل تا از موتوره جلو ميزنه همينجور داشته با آخرين سرعت ميرفته، يهو ميبينه موتور گازيه مثل تير از بغلش رد شد!! طرف كم مياره، راهنما ميزنه كنار به موتوری هم علامت ميده بزنه كنار. خلاصه دوتايی واميستن كنار اتوبان، يارو پياده ميشه، ميره جلو موتوريه، ميگه: آقا تو خدايی! من مخلصتم، فقط بگو چطور با اين موتور گازی كل مارو خوابوندی؟! موتوريه با رنگ پريده، نفس زنان ميگه: والله ... داداش.... خدا پدرت رو بيامرزه واستادی... آخه ... كش شلوارم گير كرده به آينه بغلت.!! نتیجه: اگه می بینید بعضی ها در کمال بی استعدادی ، پیشرفت های قابل ملاحظه ایی دارند و در سطوح بالاي مديريتی ، اقتصادی و.... قراردارند ببینید کش تنبانشان به کجا گیر کرده!

بهورز

چرا اینقدر به این جوان می تازید بابا این بنده خدا مافوق داشته وهر کاری که کرده با دستور ایشون بوده چون بهر حال تفویض اختیار سلب مسئولیت نمی کند.